Shortlist-a-JKS-company-Logo

Key Account Manager

Igangværende rekruttering - kontakt os hvis du vil høre mere om stillingen.

Key Account Manager

Virksomhed: Ronald

Virksomheden Ronald A/S

Ronald A/S har traditionelt opereret indenfor tre forretningsområder: Kampagne, Modetilbehør og Tekstil & Licens. Kunderne består primært af detail/supermarkedskæder og større modehuse, modedetaillister i Nordeuropa.

Ronald A/S er eksperter indenfor sourcing og handel med produkter fra såvel europæiske som Fjernøsten producenter. Særligt markant har Ronald været drivende for den succes der blev opbygget i Dansk Supermarked, og særligt Netto, på Non Food kampagnevarer – og virksomheden har udviklet en stærk profil på såvel white- som private labelområdet.

Det er en solid og meget professionelt drevet virksomhed, som for nogle år tilbage blandt andet kunne fejre 100-års jubilæum. Ronald har egne showrooms, opdelt på kampagne og modevarer, der anvendes ved fremvisning af udvalgte produkter for kunderne, men der føres ikke lager, da produkterne produceres/leveres ’just on time’.

Ansvar og arbejdsopgaver

Key Account Manageren har ansvaret for afsætningen af det meste af Ronalds portefølje af produkter orienteret mod detailhandlen/Mass-Market Retailing i Danmark og udlandet. Dette område indeholder primært kampagne/spotvarer indenfor nonfood og blandt andet kategorierne personlig pleje, legetøj, tekstil, pet (kæledyr) og optik. Derudover er der mulighed for at udvikle licensprodukter på de områder Ronald har rettigheder.

I tæt samarbejde med produktchefer, designere og indkøbere vil Key Account Manageren være i stand til at sparre med virksomhedens eksisterende og potentielle kunder og medvirke til at finde de rette produkter, der lever op til kundens ønske om at supplere deres sortiment eller lancere kampagner – eventuelt som private- eller white label.

Key Account Manageren får derfor mulighed for at sætte sit personlige aftryk både overfor virksomhedens eksisterende nøglekunder og ved etablering af nye relationer.

  • Varetagelse og fortsat udvikling af etablerede kunderelationer i detailhandelen
  • Etablering af nye kunderelationer indenfor kæder og detailhandlen i Nordeuropa – primært i Danmark, Norge og Sverige (Tyskland) Byggemarkedssektor –
  • Planlægning og gennemførelse af kundeaktiviteter og salg indenfor Private/White Label
  • Udvikling af individuelle produktprogrammer i samarbejde med kunderne, produktchefer, designere og indkøbere
  • Ansvar for økonomien ifm. tilbudsgivning og forecasting på egne kunder

Du indgår i virksomhedens team af Key Account Managers, som alle varetager alle produktområder – men som i det daglige kan være mere fokuseret på særlige kategorier.

Professionel baggrund og erfaring

Som udgangspunkt at tiltrække en kandidat der tidligere har arbejdet som Key Account Manager, eller tilsvarende, blandt andet på detail/supermarkedskæder. Det skal være en person, som kan se relevansen ift. allerede personligt opbygget netværk i branchen og som naturligt vil kunne forstå den relative kompleksitet, der ligger i at arbejde med den meget brede produktportefølje – og ikke mindst den kreativitet det fordrer, at være ’tema/batch/projekt’ orienteret med kampagnevarer etc.

Personen skal udvise en ægte lyst og drive til at udvikle dette område, virksomheden og ikke mindst kunderne med fokus på en langsigtet og gensidigt profitabel relation. Det indebærer at man forstår produkterne, kundernes brand og DNA samt evner at tage ’bolden’ til et relevant niveau.

  • Har erfaring fra discount/kampagne-markedet i modsætning til de traditionelle FMCG-kanaler og årsaftaler
  • Selvstændigt kan tage ansvar for bearbejdning af potentielle, samt enkelte eksisterende kunder.
  • Kan planlægge og gennemføre kundeaktiviteter og salg indenfor Private/White Label (ca. 4-5000 unikke produkter for kunderne)
  • Er fleksibel, med højt drive og ambitiøs – og ikke står tilbage for at prøve at gå nye veje – i overensstemmelse med givne retningslinjer

Ønsker til kandidat

  • Erfaring fra Mass Market Retailing indenfor Nonfood segmentet
  • Forståelse for såvel White- som Private Label

 

Sprog

  • Engelsk og dansk på forhandlingsniveau – gerne god forståelse for ’skandinavisk’

 

Personlige kompetencer

  • Kommerciel forståelse – dynamikken, økonomien, resultaterne
  • Drivende, resultatorienteret og selvgående
Shortlist-Rekruttering-Ronald

Om Ronald

Igangværende rekruttering

Shortlist tror på individuel dialog frem for lange skriverier, som ingen alligevel læser. Du behøver derfor ikke at spilde din tid på en motiveret ansøgning. Interesseret i jobbet? Ring eller connect med os på LinkedIn - ellers skal vi nok finde dig og indlede dialog, såfremt du er den helt rigtige til jobbet.
Shorlist - The Talent Acquisition Company Logo

Om Shortlist

Velkommen til Shortlist – det nye alternativ til det traditionelle rekrutteringsbureau og alm. jobopslag. Med afsæt i personlig 1-1 dialog er vores vision at skabe en ny, bedre og mere tidssvarende måde at bygge bro mellem gode virksomheder med spændende jobmuligheder og topkvalificerede medarbejdere. For dig som kandidat betyder Shortlist en bedre, hurtigere og mere personlig proces, hvor vi sammen afsøger om muligheden er den rigtige for dig, uden unødig tidsspilde og adskillige fysiske møder med tredjepart.

Lad os tage en samtale