Rekruttering af Regnskabsmedarbejder/Controller

Igangværende rekruttering - kontakt os hvis du vil høre mere om stillingen.

Rekruttering af Regnskabsmedarbejder/Controller

Virksomhed: Sund & Bælt

Vi søger en ansvarsfuld og selvstændig regnskabsmedarbejder/controller, der motiveres af at supportere forretningen.

Hele koncernen er midt i en strategisk udviklingsproces og økonomifunktionen er derfor på en spændende rejse, der bl.a. betyder stort fokus på udvikling og optimering således, at regnskabsfunktionen til enhver tid kan støtte op om driften og de mange nye udviklingsprojekter. Du vil primært varetage arbejdsopgaver tilknyttet opførelsen af den faste forbindelse over Femern bælt, og du vil sammen med det øvrige team bidrage til udvikling og forbedring af processer på området.

Du vil indgå i et team på i alt 10 personer, der varetager opgaver for moderselskabet Sund & Bælt Holding A/S, A/S Storebælt, A/S Øresund, Sund & Bælt Partner A/S, BroBizz A/S, BroBizz Operatør A/S, Femern Landanlæg A/S og Femern A/S. Selskaberne er delt op mellem regnskabsmedarbejderne, hvoraf medarbejder primært varetager opgaver vedførende Femern-projektet.

Koncernen er i gang med implementering af nyt ERP-system fra Dynamics AX 2009 til Dynamics 365. De fleste af koncernens selskaber er i dag overgået til Dynamics 365, mens enkelte selskaber herunder Femern A/S fortsat anvender AX 2009.

Jobbet besidder et bredt spænd af opgaver. Du vil få dine egne faste opgaver og ansvarsområder og vil samtidig være back up på andre opgaver i afdelingen. Dine arbejdsopgaver er alsidige og spænder fra mere traditionelle bogholderiopgaver til diverse finansopgaver og beregninger samt forskellige ad hoc opgaver indenfor bl.a. systemudvikling, og tysk og dansk moms.

Dine primære arbejdsopgaver vil være følgende

  • Opsætning og håndtering af særlige leverandørforhold/kontrakttyper
  • Anlægsaktiver, registrering og afskrivning
  • Opsæt og vedligeholdelse af faktura-workflow
  • Periodiseringer og hensættelse
  • Udarbejdelse og gennemgang af afstemninger i forbindelse med månedsafslutning
  • Opstilling af kvartalsregnskaber herunder udvikling af rapporteringsmodel
  • Indrapportering og håndtering af tyske momsforhold
  • Dialog med eksterne revision og øvrige interessenter i andre afdelinger i samarbejde med regnskabschefen

Kvalifikationer og kompetencer

Du har en relevant økonomisk uddannelse (HA, HD eller lignende) og har erfaring inden for revision eller en større regnskabsafdeling. Endvidere er det en fordel, hvis du har kendskab til ovenstående arbejdsopgaver.

Som person er du positiv, energisk og har gode samarbejdsevner og medvirker til, at der skabes en god holdånd i afdelingen Du er fleksibel og kan håndtere svingende arbejdspres i forbindelse med regnskabsaflæggelse. Du har en høj faglig standard og arbejder målrettet, uden at gå på kompromis med kvalitet og deadlines. Du er analytisk og i stand til at træffe selvstændige beslutninger inden for dit ansvarsområde. Du er robust og løsningsorienteret. Du er god til at kommunikere og trives med en stor kontaktflade både internt og eksternt.

Du har gode IT-kompetencer inkl. kendskab til MS Office-pakken specielt Word, Excel og Outlook. Kendskab til Dynamics AX 2009 og/eller 364 er en fordel, men ikke et krav.

Du behersker dansk og engelsk og gerne tysk i skrift og tale

Vi tilbyder dig et spændende job i en dynamisk og uformel virksomhed, der har fokus på udvikling og på at skabe en attraktiv arbejdsplads med et godt arbejdsmiljø.

Om Sund & Bælt

Sund & Bælt er en teknologidrevet infrastrukturvirksomhed, som ejer og driver forbindelserne over Storebælt og Øresund og om nogle år også forbindelsen over Femern Bælt til Tyskland. Vi bidrager dagligt til at øge mobiliteten for de mere end 250.000 kunder, som benytter vores infrastruktur. Sund & Bælts datterselskab BroBizz A/S driver herudover automatiske betalingsløsninger, som tilbyder elektronisk afregning på veje, broer, færger og parkeringsanlæg i Skandinavien. Sund & Bælt har sat en ambition om, at vi skal være bedst til at anlægge, drive og finansiere brugerbetalt infrastruktur, der styrker mobiliteten i Danmark og Europa.
Igangværende rekruttering

Shortlist tror på individuel dialog frem for lange skriverier, som ingen alligevel læser. Du behøver derfor ikke at spilde din tid på en motiveret ansøgning. Interesseret i jobbet? Ring eller connect med os på LinkedIn - ellers skal vi nok finde dig og indlede dialog, såfremt du er den helt rigtige til jobbet.
Shorlist - The Talent Acquisition Company Logo

Om Shortlist

Velkommen til Shortlist – det nye alternativ til det traditionelle rekrutteringsbureau og alm. jobopslag. Med afsæt i personlig 1-1 dialog er vores vision er at skabe en ny, bedre og mere tidssvarende måde at bygge bro mellem gode virksomheder med spændende jobmuligheder og topkvalificerede medarbejdere. For dig som kandidat betyder Shortlist en bedre, hurtigere og mere personlig proces, hvor vi sammen afsøger om muligheden er den rigtige for dig, uden unødig tidsspilde og adskillige fysiske møder med tredjepart.