Release & Deployment Manager i Sund & Bælt

Shortlist har afsluttet kandidat sourcing processen til denne rekruttering - kontakt os hvis du vil høre mere om lignende stillinger i fremtiden

Release & Deployment Manager i Sund & Bælt

Virksomhed: Sund & Bælt

Sund & Bælt er organiseret med en afdeling der har ansvar for drift og support af vores kritiske forretningssystemer. Afdelingen er adskilt fra IT-infrastruktur for at have nærhed til forretningen med driftsovervågning, fejlhåndtering, ændringsanmodninger og projektdeltagelse. På tværs af disse opgaver leverer afdelingen kompetencer og supportsystemer inden for incident management, release & deployment management, test management og leverandør- og kontraktstyring.

Kritiske forretningssystemer, som afdelingen supporterer er Microsoft Ax 2009 (under udfasning), Microsoft Dynamics 365, Microsoft Azure, Datawarehouse/PowerBI og betalings- og kontrolanlæg.

Sund & Bælt påbegyndte for tre år siden en større transformations- og digitaliseringsproces med bl.a. udskiftning af ERP-platform til Microsoft Dynamics 365 og Microsoft Azure, hvor de fleste selskaber i koncernen er migreret.

Vi står i en konsolideringsfase, hvor vi stadig er i gang med migrering, men også er i gang med at optimere vores it-processer på tværs af koncernen, herunder bl.a. opbygning og forankring af et nyt test-regime med automatiseret test, og ensretning af vores release- og deployment proces på tværs af afdelinger.

Hvis du har interesse i at arbejde med tilpasning og forbedring af vores komplekse systemer, med mange interessenter og grænseflader, så vil jobbet som Release & Deployment Manager være noget for dig. I rollen vil du indgå i driftsorganisationen og referere til lederen af Forretningsunderstøttelse og systemdrift. Afdelingen består herudover af en dedikeret test manager, som du vil have et tæt samarbejde med i det daglige.

Primære opgaver og ansvar

Ansvar for at etablere og lede release og deployment-aktiviteter for daglige driftstilpasninger og i forbindelse med igangværende projekter og udviklingsaktiviteter. 

  • Ansvar for at etablere implementere og vedligeholde release og deployment-processer for eget område
  • Estimering og planlægning af release og deployment-aktiviteter
  • CAB ansvarlig (Change advisory board)
  • Forberede og planlægge release-faser og indhold i samarbejde med vores driftleverandør
  • Koordinere og styre release-aktiviteter internt og eksternt
  • Prioritering og kvalitetssikring af releases
  • Sikre sporbarhed i ændringer & releases
  • Bidrage aktivt til optimal opsætning af testmiljøer og tilhørende integrationer

Hvorfor denne stilling?

Denrigtige kandidat vil få et job med varierende og udfordrende opgaver, hvor du bliver en del af en dynamisk virksomhed/afdeling med engagerede kolleger – og en del af en spændende organisation med en stærk vækststrategi, der er midt i en forandringsproces med at digitalisere forretningen. Da Sund & Bælt outsourcer meget af deres arbejde, er Sund & Bælt en mindre organisation, hvor de ansatte har klare kernekompetencer og er ”eksperter” på hver deres område. Dette resulterer i at der ikke er langt fra ide til eksekvering.

Om dig

Du har en faglig uddannelse og/eller mindst 3 års erfaring inden for service release og deployment, på IT-systemer. Du har kendskab til Microsoft D365 og Azure-platformens opgraderingsprincipper, og herunder Microsoft One Version principperne. Du har erfaring med forandringsledelse inden for IT-løsninger. Hvis du har erfaring med brug af Azure DevOps værktøj og principper, så vil dette være en klar fordel.
Duer god til at arbejde med skarpe deadlines og har forståelse for kompleksiteten af opgaverne. Du arbejder engageret og struktureret samtidig med at du bevarer overblikket i pressede situationer. Du er god til at kommunikere og koordinere med egne kollegaer og eksterne leverandører.

Du bliver en del af et kompetent team

Du bliver en del af en afdeling på 10 dedikerede medarbejdere som alle har en stor forretningsviden på tværs af Sund & Bælt-koncernen.

Afdelingen er kendetegnet ved, at der udvises stort engagement, seriøsitet og målorientering i forhold til arbejdet med afdelingens opgaver.

Arbejdssted

Hovedarbejdsstedet vil være på vores kontor ved betalingsanlægget i Halsskov, og med 1-2 ugentlige arbejdsdage på vores kontor i København, eller omvendt.

Shortlist Rekruttering til Sund&Bælt logo

Om Sund & Bælt

Sund & Bælt er en teknologidrevet infrastrukturvirksomhed, som ejer og driver forbindelserne over Storebælt og Øresund og om nogle år også forbindelsen over Femern Bælt til Tyskland. Vi bidrager dagligt til at øge mobiliteten for de mere end 250.000 kunder, som benytter vores infrastruktur. Sund & Bælts datterselskab BroBizz A/S driver herudover automatiske betalingsløsninger, som tilbyder elektronisk afregning på veje, broer, færger og parkeringsanlæg i Skandinavien. Sund & Bælt har sat en ambition om, at vi skal være bedst til at anlægge, drive og finansiere brugerbetalt infrastruktur, der styrker mobiliteten i Danmark og Europa.

Læs mere om karriere og rekruttering hos Sund&Bælt
Shortlist har afsluttet kandidat-sourcing processen til denne rekruttering - følg & connect på LinkedIn, hvis du vil høre mere om lignende stillinger.
Shorlist - The Talent Acquisition Company Logo

Om Shortlist

Velkommen til Shortlist – det nye alternativ til det traditionelle rekrutteringsbureau og alm. jobopslag. Med afsæt i personlig 1-1 dialog er vores vision er at skabe en ny, bedre og mere tidssvarende måde at bygge bro mellem gode virksomheder med spændende jobmuligheder og topkvalificerede medarbejdere. For dig som kandidat betyder Shortlist en bedre, hurtigere og mere personlig proces, hvor vi sammen afsøger om muligheden er den rigtige for dig, uden unødig tidsspilde og adskillige fysiske møder med tredjepart.